Masaż w ciąży cz. II

Masaż w ciążyTechniki masażu dla ciężarnych (przykład na lewym boku):

Gładzenie:
Przygotuj ciało partnerki do masażu. Gładzenie powierzchni jej pleców rozluźni ją, uspokoi i wyciszy. Gładź ciało jej pleców wzdłuż mięśni przykręgosłupowych po prawej stronie cała dłonią, ruchem płynnym i dość powolnym. Ilość przesunięć wzdłuż ciała – 10 razy.

Tym samym sposobem pogłaszcz partnerkę w obrębie talerza biodrowego (najlepiej obiema rękami. Na samym końcu pogłaszcz dłonią kark od ramienia do szyi 10 razy.

Rozcieranie:
Rozgrzanie ciała (skóry i mięśni) daje efekt głębszego rozluźnienia. Rozcierać można całą dłonią energicznym ruchem (mocniejszym lub słabszym wedle upodobań partnerki). Rozetrzyj mięśnie przykręgosłupowe (po prawej stronie ciała) do momentu wytworzenia się ciepła (można skutecznie rozcierać ciało nasadą dłoni). Następnie rozetrzyj nasadą dłoni talerz biodrowy 10 razy. Taką samą technikę zastosuj do roztarcia mięśni karku zachowując kolejność od ramienia do szyi.

Ugniatanie:
Technika głębokiego masażu, polegają na odciąganiu/łapaniu skóry wraz z mięśniem do góry. Ugniatanie należy stosować z odpowiednim wyczuciem, aby nie sprawić bólu partnerce. Ugniatamy te same partie, które były opisane do tej pory. Zaczynamy od mięśni przykręgosłupowych, a kończymy na szyi. Liczba powtórzeń 10 razy.

Po zakończeniu masażu w leżeniu na boku lewym (około 7 min), zaczynamy identyczny masaż na boku prawym z utrzymaniem takiego samego rytmu jak i czasu.

Pamiętajcie, że masaż prócz formy relaksu da wam też poczucie bliskości, tak potrzebnej w okresie ciąży.