Masaż w ciąży cz. I

Masaż w ciążyKażda kobieta w ciąży marzy o rozluźniającym ją masażu, który ukoi bóle związane z dodatkowym obciążeniem jej ciała. Nic dziwnego, że coraz więcej pań zapisuje się na specjalne masaże dla ciężarnych.

Jest jednak możliwość, aby taka uczta i relaks dla ciała była codziennością. Wystarczy zapoznać się z poniżej opisanymi technikami i poprosić o masaż swojego partnera. Raczej Wam nie odmówi ;-) Przekonać go może fakt, iż masaż ten jest wyjątkowo prosty do wykonania, a kobiecie przynosi niesamowitą ulgę i relaks. Przedstawione techniki masażu mogą być stosowane podczas bóli przepowiadających poród jak i podczas bóli porodowych. Panowie – do dzieła!

Przed rozpoczęciem masażu należy upewnić się, iż można sobie na niego pozwolić. Zapytajcie lekarza prowadzącego o zgodę. Najczęstsze przeciwwskazania do masażu w ciąży to: ciąża patologiczna, podejrzenie możliwości poronienia, nadciśnienie czy cukrzyca.

Panie muszą pamiętać o tym, aby w trakcie masażu kontrolować swój stan fizyczny i w razie jakichkolwiek niepokojących objawów przerwać masaż. Jeśli jesteś masowana po raz pierwszy po sesji masującej możesz poczuć lekkie rozbicie i pogorszenie samopoczucia tym się nie przejmuj, to normalne. Organizm jednak szybko przywyknie do masaży, a Ty dzięki nim poczujesz się znacznie lepiej.

Zaczynamy od wygodnej pozycji.
Połóż się na boku (raz lewy, raz prawy – masujemy obie strony ciała). Jeśli leżysz na boku lewym pod głowę podłóż zwiniętą poduszkę, lewą nogę ułóż prosto wzdłuż ciała, a prawą  zgiętą połóż na podparciu (drugiej zwiniętej poduszce). Najlepiej i najwygodniej jest jednak kobiecie, kiedy ma dostępną specjalną poduszkę dla ciężarnych w kształcie rogala.

Rozluźniamy ciało
Jeśli już ułożyłaś się już w wygodnej pozycji teraz pozostaje Ci tylko rozluźnienie napiętych mięśni. Nawet nie czujesz jak bardzo mogą być spięte. Aby masaż był dla ciebie przyjemniejszy przed masowaniem zamknij oczy na 30 sekund i w myśli powtórz: „rozluźniam kark” czując to co robisz. Następnie pomyśl: „rozluźniam barki, plecy” itd. wykonując to o czym myślisz. Otwórz oczy i odczekaj kolejne 30 sekund.  Teraz jesteś gotowa do masażu w bardzo komfortowych warunkach!

Masujący:

  • Znajdź dla siebie wygodną pozycję. Nasmaruj swoje ręce oliwką i lekko rozetrzyj je tak, aby nabrały ciepła.
  • Długość całego masażu nie powinna przekraczać 15 minut po 7 minut na każdy z boków.
  • Nie masuj kości krzyżowej.